zaterdag 26 september 2009

Leven na de dood..

Vroeger dacht ik altijd nadat je dood gaat, ga je naar de hemel. En dan stelde ik me voor als een soort wolkenkasteel, waar iedereen woonde. En dat er wolken waren als grond, en dat ALLES gemaakt was van snoep of koekjes of chocola. En dat er limonadewater was; dat je zoveel kon eten als je wil zonder ziek te worden of dik. En dat iedereen weer jong is.

Maar nu moet ik eerlijk zeggen dat het niet meer zo geloofwaardig is..
Ik denk eigenlijk drie dingen.
1. na de Dood is er gewoon niets meer, gewoon zwarte nietsheid. En dat iedereen (een soort van) eeuwig slaapt.
2. Dat je na je dood eigelijk weer opnieuw word geboren. Maar dat je je daar niets van herinnert (natuurlijk).
3. Dat er écht een 'hier-na-maals' is lijkt me eigenlijk ook wel logisch, want er zijn zoveel dingen die we niet kunnen verklaren, dan denk ik dat er eigelijk wel nog iets hierna is. Maar wát dat dan is?
Misschien lijkt het wel op mijn droomkasteel, wie weet....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten